Dag 9 Skoganvarre - Noordkaap - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu Dag 9 Skoganvarre - Noordkaap - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu

Dag 9 Skoganvarre - Noordkaap

Door: chrisendees

Blijf op de hoogte en volg Chris en Desiree

23 Juli 2010 | Noorwegen, Honningsvåg

Vanuit Skoganvarre zijn we op ons gemakkie naar Lakselv gereden, waar we nog wat leuke winkeltjes tegen kwamen. En Intersport!! Toch maar eens kijken naar een goede outdoorbroek en jawel beiden een mooie broek gekocht en Chris een trui die geen wind of koude doorlaat. Ook nog maar even voor de komende dagen eten inslaan, we blijven tenslotte drie nachten in Honningsvag. Het is allemaal wel aan de prijzige kant in Noorwegen, gelukkig dat we ook wat blikvoer uit Nederland hebben meegenomen ;-).

Vanaf Laksvelv bereik je de fjordenkust van Noorwegen, schitterend. We zijn gestopt in Stabburness, waar je een Naturhus en Museum hebt, dit is prachtig opgezet. Je kon na het museum te hebben bezocht nog een film bekijken, deze ging over de cultuur en natuur van Finnmark, mooie film echt een aanrader.

Met de muziek van Era op de achtergrond reden we het Porsangerfjord in, wat overweldigend was dat. De regenboog stond tijdens onze rit lange tijd aan de horizon, wat zeer indrukwekkend was. Dus op verschillende plaatsen gestopt om foto's hiervan te maken.

De rit naar Honningsvag was voor ons beiden een mooie ervaring. We kwamen zelfs in een heel klein plaatsje Statoil tegen, yes koffie!!! Het weer was behoorlijk heftig, stevige rukwinden, regen en zon wisselden elkaar in hoog tempo af. Rendieren waren er in grote getale aanwezig, dat was dus opletten onderweg. Honningsvag is op het eiland Mageroya gelegen dus dien je door een tunnel heen te gaan. Deze tunnel is 7 kilometer lang en je ziet duidelijk dat je door een berg rijdt (geen beton links en rechts). Aan het einde Bomstasjon, 192 kronen a.u.b.!!

Om ca. 17.30 uur kwamen we bij de camping aan, wat een ontvangst! De dame nam de tijd om ons alles uit leggen qua excursies, faciliteiten en het dorpje Honningsvag. Na een heerlijk diner te hebben gemaakt en gegeten er nog even op uit om de buurt te verkennen. Honningsvag is een vissersdorpje waar geen mens te bekennen was. Dus nog even wat rondgereden en wat andere kleine dorpjes bekeken en daarna terug naar ons huussie, waar de kachel heerlijk brandde.

• 26 Juli 2010 - 21:35

Pa En Ma:

Maandagavond 26 juli half 12.
    We hebben net de laatste berichten gelezen en de foto,s bekeken.
    Schitterend mooi allemaal, maar het weer is niet best lijkt ons.
    Vandaag hier ook lichte regen, morgen zou het weer zonniger zijn en gaan we fietsen.
    Fijn dat jullie zo genieten, maar het lijkt ons een pokke eind, wij gaan wel met de boot volgend jaar.
    liefs Pa en Ma.
    P.S breng maar een huskietje mee, leuk voor max.