Dag 11 Kingkrabsafari en Middernachtzon - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu Dag 11 Kingkrabsafari en Middernachtzon - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu

Dag 11 Kingkrabsafari en Middernachtzon

Door: chrisendees

Blijf op de hoogte en volg Chris en Desiree

25 Juli 2010 | Noorwegen, Honningsvåg

Vanochtend om 06.00 uur stonden we al op de Noordkaap. In het vroege, mooie ochtendzonnetje. We hebben prachtige foto's gemaakt rond de wereldbol totdat om kwart over zes de eerste bus touristen alweer op de Noordkaap aankwam en de rust dus voorbij was. Nog leuk gesproken met nederlanders die twee jaar geleden naar Noorwegen zijn verhuisd.

Na de Noordkaap zijn we richting Skarsvag gereden alwaar we de wandeling naar de zogenaamde Kirkeporten hebben gemaakt. Dit is een wandeling met veel klim en klauterwerk. Echter de rotsformatie die we daarna te zien kregen was de inspanning dubbel en dwars waard. Het is een door de elementen uitgesleten gat in een rots waardoor je de Noordkaap precies kunt zien liggen.

Om twaalf uur hadden we een Kingcrabsafari vanuit Honningsvag, daar zijn we met een snelle rubberboot krabkooien wezen lichten. Naderhand hebben ze ons veel verteld over de kingcrab en ook laten zien hoe men deze moet bereiden. En natuurlijk werd onze vers gevangen kingcrab ter plekke bereid en opgediend. Dit was een waar feestmaal, we hebben er erg van genoten.

Het weer bleef de hele dag fantastisch en we hoopten dat dit ook in de nacht zo zou blijven. We wilden toch wel één keertje van de drie nachten de middernachtzon zien.

Aangezien we niet langer wilden wachten, omdat we nieuwsgierig waren hoe het weer boven op de Noordkaap was, zijn we er al om negen uur heen gereden. Heerlijk mensen kijken en ondertussen genieten van de bijna ondergaande zon. Wat een ervaring :-)

Om twaalf uur hebben we de rosé champagne opengetrokken en geproost met op de achtergrond dit mooie natuurverschijnsel. Het was een magische nacht :-)

• 27 Juli 2010 - 14:34

Dok:

71 gr. Noord. Jullie hebben het gehaald !!!!!!
    Fantastisch !!!!
    Jullie genieten maar wij genieten mee.
    Vooral omdat de verslagen die jullie maken zooooo herkenbaar zijn.
    Wat een land he. Wij weten het al zeker volgend jaar weer Noorwegen voor ons.
    Wim en Bep

• 27 Juli 2010 - 20:24

Celia & Alex:

Wat een fantastische foto! Wat hebben jullie toch een heerlijke vakanie he. super!