Dag 25 Van Oslo via Denemarken naar huis - Reisverslag uit Frederikshavn, Denemarken van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu Dag 25 Van Oslo via Denemarken naar huis - Reisverslag uit Frederikshavn, Denemarken van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu

Dag 25 Van Oslo via Denemarken naar huis

Door: chrisendees

Blijf op de hoogte en volg Chris en Desiree

08 Augustus 2010 | Denemarken, Frederikshavn

Om 1.15 uur dus in ons bed beland en de wekker op ons mobieltje op 06.15 uur gezet, nog één streepje batterij, moeten we redden.........

Dees werd wakker van lawaai op de gang, dus snel maar even kijken hoe laat het was. Shit, de telefoon was uit, hoe laat zou het dan zijn, snel maar even het fototoestel gepakt om te kijken hoe laat het was, 07.10 uur!!!! Jeetje, om 07.30 uur diende we in de auto te zitten. Als een jekko snel de spullen gepakt, Dees één minuut onder de douche en gaan maar weer. Wat een wakker worden :-(. Geen tijd meer om de zalm in de shop te kopen, maar in één rechte lijn naar de auto. We hebben het gered!!! Joehoe!!.

Om 07.31 uur reden we dan al van boord, wat gaat dat snel bij Stena Line. Na ongeveer een tien minuten rijden bij een tankstation gestopt om even een kopje koffie te drinken en de spullen in de auto te ordenen, hadden alles er zo snel mogelijk in gesmeten.

Dees heeft toen de eerste 425 kilometers voor haar rekening genomen, heerlijk met 150 scheuren over de autobaan E45/A7, waren we niet meer gewend! Bij Alt Duvenstedt in Duitsland heeft Chris het stuur overgenomen, zo nu kon hij gaan blazen. Dat was helaas van korte duur, want we belandde al vrij snel in een Stau van 16 kilometer vóór de Elbetunnel (Hamburg). Wat een teleurstelling :-(, zacht uitgedrukt!!!

Maar dit was niet de laatste file die we kregen, er volgden nog velen. Zodat we dus in Duitsland in 6 uur tijd pas 250 kilometer verder waren. Op een van de rastplatzen kwamen wij er dus achter dat er een groot heavy metalfestival was geweest, 70.000 mensen moesten dus terug naar huis. Ze kwamen uit alle landen en wij keken onze ogen uit, wat een cultuurshock.

Zo rond achten waren we dan eindelijk in Nederland en hadden vreselijke honger. Via de Tom Tom een chinees restaurant gezocht en zo kwamen wij in Holten terecht. Wat een feest, heerlijk gegeten en even kunnen uitrusten. Om circa half elf moesten we dan nog de laatste 210 kilometer afleggen en waren we om 00.30 uur eindelijk thuis, wat een dag!! Nog snel wat spullen uit de auto gehaald en nog even de post, die netjes geordend door Chris zijn ouders op tafel lag ;-), doorgekeken. Tussen de post zat een lieve welkomstkaart van Dees haar ouders :-) Welkom thuis!!!

En dan.......eindelijk naar ons vertrouwde tweepersoons bed, uitgeput en wel.