Dag 5 Fröson - Slagnas Lappland - Reisverslag uit Slagnäs, Zweden van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu Dag 5 Fröson - Slagnas Lappland - Reisverslag uit Slagnäs, Zweden van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu

Dag 5 Fröson - Slagnas Lappland

Door: chrisendees

Blijf op de hoogte en volg Chris en Desiree

19 Juli 2010 | Zweden, Slagnäs

Kwart voor 5 in de ochtend en de zon schijnt al in mijn gezicht. Wat een prachtig weer vandaag. Nog blijven liggen of er uit gaan?? Toch maar even een verduistering maken en proberen nog twee uurtjes te slapen. Vandaag hadden we weer een lange rit voor de boeg. Om precies te zijn 424 kilometer in onze trouwe peugeot! We zijn dus de 2.000 kilometer al gepasseerd. Nu kun je denken 424 kilometer, peanuts, maar het is geen Nederland, je rijdt ongeveer 60/70 kilometer per uur. En we nemen ook uitgebreide pauzes en stoppen waar we mooie dingen zien. En dat zijn er veel!!!! De zweden rijden trouwens echt gedisciplineerd, je krijt er geen hartkloppingen van, behalve van soms afvallende stukken lading. Hout of zo.

Maar goed, na alles weer in de auto te hebben gepakt, zijn we naar Östersund gereden om een ontbijtje te scoren en te tanken. Ook al is de tank half vol, doe het maar want je weet nooit wanneer het volgende tankstation komt. Een aanrader is de koffie van Statoil, nog beter dan de koffie in Nederland (uitgezonderd onze eigen Jura ;-)) Ze hebben er ook geweldige stokbroodjes met garnalen, dus dat als ontbijt genomen, jammie.

De reis op zich was weer overweldigend, van de ene oh in de ander ah, wat een meren met mooie huisjes en fantastische uitkijkplaatsen. We zijn van Östersund via de E45 naar Stromsund en van daaruit richting Dorothea/Zweeds Lapland, Vilhelmina naar Stroruman gereden. Het was toen al tegen tweeën en we kregen honger. Dus een eettentje zoeken. We vonden een thais restaurant, zou dat wat zijn in Zweeds Lapland?? Nou de eettentjes vorig jaar in Thailand waren net zo goed. Wel grappig thais eten in Lapland.

Nog snel wat inkopen bij de ICA markt gedaan, hoeven we vanavond niks meer te doen!! En zo nog de laatste honderd kilometer richting Slagnas. De laatste tien kilometer waren bar en boos (weg opengebroken), wat een weg. Onze auto ligt nog al behoorlijk laag en we knepen hem soms best wel. Maar we hebben de camping gehaald. Het is een heel knus huisje, voel mij een beetje Mama Lou van Pipo de Clown hahaahaha. Chris is nu even lekker vissen (volgt de tips van Wim op) en Dees gaat zo lekker met een boek buiten zitten. Genieten van de wederom mooie natuur om ons heen en niet te vergeten de stilte. Voor jullie in Nederland, heel veel liefs van ons.

• 19 Juli 2010 - 18:40

Dok:

Niet leuk die weg......bij ons lag vorig jaar toen we op dezelfde weg (is ie nog niet klaar)reden naar de noordkaap alles door elkaar in de camper.
    En jullie ??? 2 x thais gegeten ??? :-))
    Maar...........we hebben het er voor over.

Succes Chris met vissen.
    Wim en Bep

• 19 Juli 2010 - 19:47

Pa En Ma:

Ziet er allemaal erg mooi uit, en leuk om jullie zo te volgen.

Veel reisplezier en we volgen jullie.

Groetjes uit Herkingen