Dag 6 Slagnas - Kronogard - Reisverslag uit Kåbdalis, Zweden van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu Dag 6 Slagnas - Kronogard - Reisverslag uit Kåbdalis, Zweden van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu

Dag 6 Slagnas - Kronogard

Door: chrisendees

Blijf op de hoogte en volg Chris en Desiree

20 Juli 2010 | Zweden, Kåbdalis

Na ons heerlijke ontbijtje (eitjes door Chris gebakken!!) weer op pad, wat gaat de dag ons nu weer brengen? Vanuit Slagnas richting Kronogard, maar 180 kilometer te gaan. We hebben nog even het plaatsje Arvidsjaur bezocht, maar waren daar snel uit gekeken, dus door naar de berg Vittjak. Wat een teleurstelling, je zou er een prachtig uitzicht hebben over Arvidsjaur maar niks te zien van de stad. Alleen maar bossen en bergen ook wel mooi, maar niet wat er beschreven werd.

We hebben ons toen toch maar voorgenomen om het andere advies van VakantieXperts op te volgen en van de route af te wijken. We gaan nog 30 kilometer afwijken naar de Storforsen. We wisten absoluut niet wat ons de wachten stond, maar wat was dat fantastisch. Wat heeft water toch een kracht, het is een waterval die met een verval van 80 meter over een afstand van 5 kilometer naar beneden dendert.
Chris kon er geen genoeg van krijgen om hier foto's van te maken, we hebben echt meters afgedaald en overal het natuurgeweld staan aanschouwen. Het was echt een super mooi park, met rotsen waar je over heen liep of er waren bruggetjes gemaakt. Je kon er zelfs een plaats uit zoeken waar je kon barbequen, grill en hout lag klaar. Echt een super mooi gebeuren, waar we echt heel erg van genoten. Bij het souvenirs kopen vroegen we nog aan de dame of we ergens rendier konden eten. Zij wist wel een mooi landhuis, not cheap but the best in the neighbourhood. Bij dit winkeltje ook maar lekker een stuk rendier (koud gerookt) meegenomen voor 's avonds bij de borrel.

Dus op naar het restaurant, dit was formidabel. Je had het gevoel of je in een huiskamer zat, met antiek en veel wild foto's/attributen. En het eten, hemel op aarde!! Meteen maar gevraagd waar we elanden/rendieren konden spotten, hij wist wel een goede plek, dus wij er naar toe. Kilometers over een onverharde weg gereden en wat denk je géén één. Ach het komt nog wel. We rijden de verharde weg weer op en: "Chris wat komt daar aan??" Dees het is een rendier, joehoe de eerste. Op de weg naar Kronogard hebben we er vijf gespot. Dus wij blij.

Aangekomen bij het huisje, waren we niet echt gelukkig, het was tot nu toe het slechtste huisje. Ach ja hebben we dat ook gehad. 's avonds nog gaan wandelen, na kilometers te hebben gelopen zijn we omgedraaid, we werden compleet opgevreten door de muggen, honderden, duizenden, zo niet miljoenen muggen. Je kon niet stil gaan staan. Helemaal lek geprikt, terwijl wij toch goed ingesmeerd waren.

Als troost 's avonds een lekker koud biertje met het gerookte rendier opgegeten en lekker vroeg naar bed gegaan. Morgen een nieuwe dag!!