Dag 17 Sortland - Fauske - Reisverslag uit Fauske, Noorwegen van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu Dag 17 Sortland - Fauske - Reisverslag uit Fauske, Noorwegen van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu

Dag 17 Sortland - Fauske

Door: chrisendees

Blijf op de hoogte en volg Chris en Desiree

31 Juli 2010 | Noorwegen, Fauske

Na gisteren een lange dag te hebben doorgebracht op de Lofoten zijn we vandaag wat later vertrokken richting Fauske.
Om 11:30 hadden we het veer Lodingen - Bognes, we hadden geluk want we konden als één van de laatste auto's mee varen en dat terwijl we eigenlijk net kwamen aanrijden.
Als ontbijtje een heerlijk broodje Reker(garnalen), wat wil een mens nog meer ?!

Na de overtocht met een aardige deining dankzij het slechte weer vervolgden we onze weg over de E6 richting Bodo en Fauske, wat vanaf Bognes nog zo'n 200 km was.

We hebben niet veel van de omgeving kunnen zien onderweg want het regende onophoudelijk tot aan Fauske toe.
Gelukkig was het weer wat beter toen we op de camping aankwamen en het humeur klaarde ook snel op toen we een prachtige hut kregen onder de naaldbomen met alles erop en eraan.
Het was één van de beste campings tot nog toe.

We hadden in de namiddag zin om richting Bodo te rijden want daar vlakbij bevinden zich de zogenaamde Saltstraumen (de sterkste getijdenstroom ter wereld), daar perst het water zich vier keer per etmaal door een smalle doorgang in het fjord wat een gevaarlijke stroming oplevert.

We hadden een mooi plaatsje opgezocht vlak naast de Saltstrumen en daar de Cadac en de koelbox met het tafeltje uitgestald.
Het was een zeer goede visstek en de vangst van vandaag was 4 gulletjes en 6 koolvissen in gewicht variërend van 1 - 2,5 kg. dus leuke sport aan de spinhengel, zeker met die stroming.
Désirée had ondertussen een heerlijke maaltijd klaargemaakt, walvisbiefstuk en gewokte Reker met een gepofte aardappel. Heerlijk gegeten in zo'n omgeving!!

Op de terugweg naar Fauske zo rond middernacht hebben we maar liefst zeven!! elanden gezien en om de beesten op de foto te krijgen hebben we aardig wat verkeersregels overtreden denken we?! Ook stak er nog een poolvos de weg over wat weer een aanslag op de remblokken betekende.
Wel een geweldige ervaring, kortom een mooi slot van weer een geslaagde dag.

• 01 Augustus 2010 - 21:15

Dok:

Het water loopt in mijn mond :-)...REKERS!!!!!mmmmm
    Wat leuk !!! die koelbox (wij kochten onderweg dezelfde bij Biltema i.v.m.pech aan onze koelkast), en die cadac al die lekkere dingen, walvisbiefstuk mmmmm.Visje, wijntje erbij mmmmmmm.
    Als Wim straks het verslag leest wil ie gelijk terug.
    We genieten !!!!! van al het lekkers en natuurlijk jullie verslag.

• 06 Augustus 2010 - 16:59

Celia:

Zo hee, zelfs op vakantie genieten jullie van jouw heerlijke kookkunsten!

Wij zijn een weekje weggeweest maar het is weer superkeuk jullie reisverslagen te lezen en nog mooiere foto's te bekijken. :)