Dag Risør, Hallo Kristiansand - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu Dag Risør, Hallo Kristiansand - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu

Dag Risør, Hallo Kristiansand

Door: Dees

Blijf op de hoogte en volg Chris en Desiree

31 Mei 2014 | Noorwegen, Kristiansand

We schrijven 07.00 uur, opstaan en lekker een kopje koffie op het terras bij de hut. Ontbijten, douchen en inpakken! De auto weer helemaal volgeladen, ja en dan echt vol hahahaha. Hij doet het goed!

Om 10.00 uur gaan we dan op pad, een mooie landweg 411 richting de E 18 waar we onze Statoil benzinestation spotten. Hier kopen we thermomokken voor € 30,00 per stuk. Deze kunnen we in Noorwegen bij elk station nu gratis vullen met koffie, thee of chocomel. Wat een uitvinding, geniaal. Vervolgens gaan we richting Kristiansand, met een tussenstop in een schattig stadje Grimstadt genaamd, we lopen er door heen, even over kaai (voor Chris ;-)) en vervolgen dan onze weg naar Kristiansand.

We gaan eerst de camping van Cees Verkerk, oud schaatser bekijken, maar vinden de ligging niet optimaal en er waren zeker al zo'n 100 Harley Davidson gasten aanwezig voor een treffen en wie weet nog meer. En het zag er naar uit dat er nog veel meer zouden komen. Dus door naar Kristiansand Feriensenter, wat een prachtige camping en wat een hut met schitterende ligging, tussen de naaldbomen aan het water. Wat een rust.

Alles uitladen, een beetje opfrissen en hop naar Kristiansand. Een hele gezellige stad, met een mooi fort en er was een botenshow. Wat een weelde, de boten zijn volgens Chris goedkoper dan in Nederland. Prijs variërend van € 10000 tot € 100.000,00 we keken onze ogen uit.

We hebben nog drie soorten salami gekocht, eentje van eland, eentje van rendier en de laatste wild zwijn met rode wijn. We hebben al een stuk van het eland op, Heerlijk!

Na alle drukte lekker op het terras van onze hut genieten we van een biertje en word er voor de inwendige mens gezorgd. Nu nog even een lekker stuk lopen, Chris misschien nog vissen, Dees nog wat lezen en dan is het weer tijd om de ogen te sluiten.
Heerlijk dat buitenleven!

• 31 Mei 2014 - 21:36

ELLIE EN HENRI:

WAT EEN RUST, KUNNEN JULLIE LEKKER BIJ KOMEN VAN DE REIS, GENIET ER VAN,EN NOG EEN FIJNE REIS, VEEL LIEFS VAN PAKE EN MAKE XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 31 Mei 2014 - 22:43

Pa En Ma Almekinders:

Hoi Chris en Dees,
    Leuk om wat van jullie te horen en wat fijn dat het goed gaat.
    Als dan ook het weer nog meewerkt is dat helemaal prima.

Wij zijn net terug uit Middelburg, daar is dit week-end een korenfestival.
    heel gezellig en ook hier is het mooi weer.
    Maandag gaan we een weekje naar Texel.
    Nou groetjes uit herkingen en geniet in het mooie Noorwegen.

Pa en ma Almekinders.