Vroeg uit de veren en overvaren - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu Vroeg uit de veren en overvaren - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu

Vroeg uit de veren en overvaren

Door: Dees

Blijf op de hoogte en volg Chris en Desiree

19 Juni 2014 | Denemarken, Hirtshals

We schrijven 07.30 uur, uit bed, de ochtendrituelen en op pad. Vandaag hoeven we maar twee uurtjes te rijden om bij de boot te komen. We nemen ruimschoots de tijd, voor het geval dat en dat we nog rustig inkopen kunnen doen.

De weg vanaf Garvikstrondi is alweer een mooie route richting Langesund, we genieten nog even van de Noorse natuur. Dit is het laatste wat we er van zien, we zullen het gaan missen. En het begint te regenen, wat hebben we toch mazzel gehad!

In Stattehelle zien we nog een winkelcentrum met 85 winkels, maar even binnen kijken, we slenteren er op ons gemak door. Dees vind nog een paar schoenen van Ecco, heeft er nog niet genoeg, haha. We doen onze laatste inkopen bij de Coop Extra, de kronen moeten op. We weten niet voor hoeveel we in onze kar hebben en bij de kassa blijkt dat we echt helemaal precies uitkomen, dit is pas akelig. We dachten nog met de creditcard bij te moeten betalen.

In Langesund zoeken we een leuk plaatsje op om onze lunch op te eten. We zitten bij een gezellig haventje en eten ons geliefd polarbrod met garnalen.

We hebben nog tijd over en gaan nog even naar een andere supermarkt om chocolade te kopen, die is toch wel heel erg lekker hier!

Om 14.00 uur is het dan zover, aansluiten bij de rij voor de ferry, we hebben een half uur vertraging. En dan varen we de haven van Langesund uit, dag mooi Noorwegen, bedankt voor de mooie tijd!

Om 20.00 uur staan we op de Deense wal, tanken onze auto vol, benzine is hier goedkoop, zowel ten opzichte van Noorwegen maar ook van Duitsland, en gaan richting hotel. We eten nog wat bij een Pizzeria en sluiten onze ogen.