Sognefjellsvegen en elanden - Reisverslag uit Kvam, Noorwegen van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu Sognefjellsvegen en elanden - Reisverslag uit Kvam, Noorwegen van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu

Sognefjellsvegen en elanden

Door: Dees

Blijf op de hoogte en volg Chris en Desiree

11 Juni 2014 | Noorwegen, Kvam

Woensdag 11 juni, 3.880 kilometer op de teller, al twee weken onderweg, veel gezien en beleefd! We hebben nog geen moment spijt dat we voor Noorwegen hebben gekozen! We boffen dan ook wel heel erg met het weer.

Vandaag hebben we de Sognefjellsvegen gekozen om naar onze bestemming Otta te komen. Ze noemen het de Turistvegen en dat is het ook. We krijgen er geen spijt van, wat een weg. Dees rijdt bij Tutragø de auto helemaal naar de top, 1.440 meter, slingerend in z'n tweede versnelling, 35-40 kilometer per uur (harder kan niet, hihi) 11% stijgend omhoog. Goh, wat moet de auto werken, maar op ons gemakkie komen we boven bij het Breheimer National Park. We halen de koelbox uit de auto en eten er lekker een boterhammetje, genietend van de omgeving. Na nog wat in de sneeuw te hebben gelopen, Chris op zijn slippers, vervolgen we onze reis en begint de afdaling. We waren trouwens net op tijd in de auto, want er kwam onweer en regen achter ons aan, spooky zo in de bergen.

Op een gegeven moment zien we een hotel met heel veel auto's, sneeuwscooters en sneeuwruimers. Wat blijkt, het Noors Nationaal Biatlon team is daar aan het trainen. Er is een mega-parcours voor ze uitgezet, we vergeten jammer genoeg een foto van dit alles te maken.

Beneden gekomen vervolgen we onze reis en Chris roept ineens; Dees, stop een eland! Het zal toch niet waar zijn, samen zijn we nu voor de tweede keer in Noorwegen en weer een eland! We maken wat foto's en rijden door. Nog geen 15 kilometer verderop spot Chris er weer een en ook nog wat dichterbij. Joehoe, we hebben geluk.

Nu zitten we op de Camping Sæta, de weg hier naar toe was een mooie belevenis en nu is het tijd voor een biertje, wat chips en rendiersalami, en die is me toch lekker!

Na het eten heeft Chris nog even zijn hengel uitgegooid en jawel, een forel gevangen, en nog een mooie ook!

• 12 Juni 2014 - 18:09

Ruil:

Wat gaaf zeg die eland!!!! waar is die gevangen vis?? ik zie alleen een aasvisje!!! ;-)

groetjes.

PS je huus staet dr nog

veel plezier nog verder

• 12 Juni 2014 - 20:58

Ron Huiszoon:

Wat een fantastische reis en dit reisverslag.!! Prachtig.!
    Geniet er nog even van....
    Ron,Marian en Jamie Huiszoon

• 12 Juni 2014 - 22:37

Pa En Ma Almekinders:

Hallo chris en dees,
    Wat een mooie foto-s in de sneeuw, geweldig.
    Wat is Noorwegen toch een mooi land.
    Bijzonder dat je dan ook nog een eland tegen komt.
    De trekkers hut ziet er ook gezellig uit en dan zo mooi aan het water.
    Idiaal om een hengeltje uit te gooien.Chris.
    Hier is alles ok,
    Groetjes maar weer uit herkingen,
    Pa en Ma Almekinders.