Flink stijgen en houthakken - Reisverslag uit Lesja, Noorwegen van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu Flink stijgen en houthakken - Reisverslag uit Lesja, Noorwegen van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu

Flink stijgen en houthakken

Door: Dees

Blijf op de hoogte en volg Chris en Desiree

13 Juni 2014 | Noorwegen, Lesja

Op tijd opgestaan, we hadden een afspraak met Piet en Sita, we gingen mee kijken naar hun zomerboerderij, daar staan twee hutten. De weg was onverhard en stoffig (zeg maar dag Chris, met je wasstraat). Daar aangekomen hebben we samen de hutten bekeken, wat een werk hebben ze daar van gemaakt. Deze worden dus ook verhuurd, je zit echt midden tussen de bergen, niks in de buurt, echte stilte. Dit is het Reinheimen Nasjonalpark.

Na een kopje koffie te hebben gedronken, zijn wij samen de berg op geklommen, het pad was soms nog vol met sneeuw, soms stonden we tot onze knieën in de sneeuw en wat moesten we stijgen, geweldig. Wij, alleen met de berg. En ook wel jammer wij alleen met de berg, dus geen rendieren of andere dieren kunnen spotten.

Bij terugkomst bij de zomerboerderij hebben we Piet en Sita een kopje erwtensoep aangeboden en wij tomatensoep. Wat was dat smullen. Toch wel handig zo'n voorraad van Nederland in je auto, die nu wel aan het uitdunnen is.

Op de terugweg zijn wij nog gestopt bij een waterval, op aanraden van Piet en Sita. Als je nog wat door liep kwam je bij een hut, waar alles aanwezig was. Koffie, haardhout, mosterd, ketchup, etc., hier mag dus iedereen gebruik van maken, schitterend. Wat is er toch nog veel mogelijk in Noorwegen, waar dus ook geen misbruik van wordt gemaakt. Nadat Chris nog wat houtblokken heeft gehakt hebben wij onze weg vervolgd naar onze hut.

Bij thuiskomst stond er een fles zelf gemaakte witte wijn voor de deur, wat een lieve mensen zijn Piet en Sita toch. Daar hebben we lekker twee glaasjes ieder bij ons eten van opgedronken.

Vanavond is er Nederland-Spanje, Chris gaat kijken op de Ipad.
Veel plezier met de match.

• 14 Juni 2014 - 10:26

Chris:

Hollanda-Êspåna 5-1 !!
    Zeg mar adios met ut handje !!

• 14 Juni 2014 - 22:47

Pa En Ma Almekinders:

Hallo vakantiegangers,
    Wat hebben jullie toch mooie foto-s.We genieten met jullie mee.
    Apart zo in Noorwegen de voetbal wedstrijd bekijken. Heel Nederland staat op zijn kop
    na hun overwinning en alles kleurt oranje.We hebben vandaag de rabo-fietstocht gereden,
    afstand 46 km. over ons mooie Flakkee.
    groetjes maar weer,

Pa en Ma Almekinders