Op weg naar het Eidfjord - Reisverslag uit Eidfjord, Noorwegen van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu Op weg naar het Eidfjord - Reisverslag uit Eidfjord, Noorwegen van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu

Op weg naar het Eidfjord

Door: Dees

Blijf op de hoogte en volg Chris en Desiree

06 Juni 2014 | Noorwegen, Eidfjord

09.00 uur en we zitten in de auto richting het Eidfjord, we nemen de 13 vanuit Forsand naar Hjelmeland, ook wel "the National Tourist Route Ryfylke" genaamd. Vanuit Hjelmeland nemen we de ferry naar Nesvik. Zo cruisen we door het mooie gebied, met fjorden, boerderijen en prachtige uitzichtpunten. We komen nog door het mooie Suldal en Rørdal om vervolgens bij de Låtefoss, een waterval die in twee stromen naar beneden valt met een valhoogte van 165 meter, terecht te komen. Zo mooi!

We vervolgen onze weg door de Sørfjorden, dat is pas een weg! Slingerend langs het water links en de rotsformaties rechts, tunnel in, tunnel uit komen we nog langs leuke dorpjes, stadjes. In Odda doen we onze inkopen voor de komende dagen. En gaan we op zoek naar een hut voor de komende drie dagen. De tweede camping die we bezoek bevalt ons goed en we beslissen daar te blijven. We zitten nu Øvre Eidfjord op de Camping Sæbo. Prachtige camping, leuke hut en een pracht uitzicht.

• 07 Juni 2014 - 11:07

Ilonka:

Hoiiii vakantiegangers ;-)

Net even een paar daagjes bijgelezen want hier was het erg druk, vooral op het werk..... Bij jullie thuis is alles okay, post is gisterenavond weer gesorteerd en de tuin goed gesproeid want het was een warme dag hier. Ennnnn gesmikkeld van een bakje aardbeien uit jullie tuin, iedereen vond ze heerlijk hier! Maar ondanks de netten weten de vogels ze ook wel te vinden, vooral de aardbeien die in het zicht zitten. De rest laat ik lekker rijpen zodat jullie ook kunnen genieten als je thuis bent ;-)).

Wat een mooie foto's, vooral de watervallen zijn indrukwekkend! En als je niet meer weet welke dag het is dan is dat een goed teken; echt vakantiegevoel haha! Nog veel plezier en veel moois toevewenst,

Xxx Ilonka en de rest ;-)

• 07 Juni 2014 - 11:19

HENRI ENELLIE:

Hallo vakantiegangers, wij genieten mee van jullie prachtige foto's dus wij hoeven niet meer naar Noorwegen, ha,ha. Hier is alles oke,mooi weer,lekker om te fietsen en terrasje te pikken. geniet er nog van,veel plezier hou doe ,Ma en Pa xxx

• 13 Juni 2014 - 15:05

Elsa:

Mooie foto's! Eidfjord kom ik over een paar weken ook. Is het nog de moeite om wat lang inwaarts te gaan naar de waterval of is het meer al mooi genoeg?