Hardangervidda - Reisverslag uit Eidfjord, Noorwegen van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu Hardangervidda - Reisverslag uit Eidfjord, Noorwegen van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu

Hardangervidda

Door: Dees

Blijf op de hoogte en volg Chris en Desiree

07 Juni 2014 | Noorwegen, Eidfjord

09.30 uur worden we pas wakker. Heerlijk uitgeslapen!
Vandaag gaan we naar Hardangervidda, het grootste national park van Noorwegen. Het is 450 km2 groot, je kunt er hiken, wandelen, fietsen, vissen en in de winter skiën. Eerst bezoeken we het Hardangerviddasenter. Dit is een centrum waar alles tentoon wordt gesteld over het gebied. Er draait ook een film, zo prachtig, je vliegt mee met een helikopter, maar dan wel in een zaal met andere mensen, hahaha. Mooie muziek erbij, tjonge wat was dat genieten.
Na de drie verdiepingen met informatie en opgezette dieren te hebben gezien vervolgen we onze weg naar Vörringfossen, een waanzinnige grote hoge waterval. Na een paar foto's te hebben gemaakt, rijden we door het bijzondere landschap. Het is zo anders dan wat we tot nu toe hebben gezien, wederom was er ook sneeuw boven in. We konden helaas de door ons voorgenomen wandeling niet gaan maken want er lag nog sneeuw op de weg naar het pad toe.

Dan maar naar het plaatsje Eidfjord. Daar hebben we wat rond gewandeld en wat schets onze verbazing een Thaise Take-away midden in het dorp. Oh ineens zoveel trek in loempia, en die was me toch lekker! Ons voorgerecht hadden we dus binnen.

Op zoek naar een leuk plekje kwamen we terecht aan het Eidfjord. Aan een klein strandje hebben we alles uitgestald en hebben we genoten van een heerlijk barbecue. Vlees was Braziliaans gekruid, tja de voetbalgekte komt hier ook al voor bij de supermarkten! Nog lekker nagenieten van de zon, Chris nog even een hengeltje uitgooiend, kijken we terug op een mooie dag!

• 07 Juni 2014 - 22:01

Pa En Ma Almekinders:

hoi chris en dees,
    Gisteren om half elf thuis van een heerlijk weekje Texel.
    Mooi weer gehad en lekker gefietst.Bedankt voor jullie sms-je.
    Wat hebben jullie weer mooie foto s en leuke reisverhalen.
    Geniet maar lekker en wij genieten met jullie mee.
    Groetjes en liefs,
    Pa en ma almekinders

• 08 Juni 2014 - 08:54

HENRI ENELLIE:

HALLO LIEVERDS, GISTEREN LEKKER GEFIETST DAARNA HEEFT PA NASI GEMAAKT, DIE WAS ECHT LEKKER, EN VANDAAG GEEFT HET KONIJN, DUS DAT WORD WEER SMIKKELEN, EN NOG EEN PAAR DAGEN, EN OP NAAR OOSTENRIJK, WAAR WE ALLE TWEE ECHT ZIN IN HEBBEN,ALS IK JUULLIE PRACHTIGE FOTO,S ZIE KRIJG IK NOG MEER ZIN,NOU JONGENS DAT WAS ALWEER HET LAATSTE NIEUWS, EN NOG VEEL PLEZIER, KUSJES VAN PAKE EN MAKE, HOI, HOI.