Een regenachtige Pinksterdag - Reisverslag uit Eidfjord, Noorwegen van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu Een regenachtige Pinksterdag - Reisverslag uit Eidfjord, Noorwegen van Chris en Desiree - WaarBenJij.nu

Een regenachtige Pinksterdag

Door: Dees

Blijf op de hoogte en volg Chris en Desiree

08 Juni 2014 | Noorwegen, Eidfjord

1e Pinksterdag, de Noren kennen dit ook! Gisteren waren zelfs de supermarkten al om 14.00 uur dicht. De andere dagen zijn de meeste tot 22.00/23.00 uur open.
Toen we gisteren ons verhaal hadden geschreven, hoorde Dees ineens haar naam achter haar. Stomverbaasd draaide zij zich om en zag Leonie Mous voor haar staan, Leonie is collega-beleidsadviseur bij de gemeente Schouwen-Duiveland. Wat een toeval, echt leuk, de wereld is klein!

Vandaag zouden we eigenlijk naar Bergen gaan, maar we hebben er geen zin in, 190 kilometer enkele reis en naar een stad, voor ons hoeft het niet. Het is zo genieten hier in de natuur, dus gaan we lekker wandelen in het Hardangervidda. We nemen ons voor om naar Rembesdalsseter te lopen, dan kun je dichtbij de gletsjer komen. Maar wat een pech, het gaat zo steil omhoog en Dees moet het na een half uur alleen maar stijgen opgeven. Mentaal wil ze door, maar fysiek gaat het niet, dus dan maar naar beneden. (Preikestolen nog in de benen?) Na even flink gebaald te hebben, gaan we Kjeåsen bezoeken, een mooi uitzichtpunt bij een boerderij. De auto's mogen het hele uur naar boven en het halve uur naar beneden, het gaat flink omhoog en omlaag en is op sommige stukken smal. Onze auto moet flink werken!

En dan REGEN, regen en nog eens regen, we zijn nu achteraf blij dat we niet helemaal naar boven zijn gegaan, een geluk bij een ongeluk! We beslissen lekker naar onze hut te gaan, wat te lezen, spelletjes te spelen en te relaxen.

Morgen vervolgen we onze reis naar Sogndal, met een tussenstop in Flåm.

• 08 Juni 2014 - 20:40

Jovan :

Zoo das echt zwaar wandelen dan!! Wat een mooie foto's trouwens en moeder natuur op zijn mooist! Fijn dat jullie zo genieten!! Enn dees... Jij komt nog bekende tegen als je op de maan rond loopt volgens mij :) :) haha! De groetjes van iedereen hier xxx